Söndag 8 februari - Ishalka...

Idag har jag städat, tvättat, sorterat tidningar och post. Det är otroliga mängder papper vi använder, till viss del helt i onödan. Kasse på kasse med återvinningpapper och förpackningar..... Jag längtar efter FNI...som jag berättade om i ett tidigare inlägg.

Jag har under dagen haft datorn på och pendlat mellan hemmasysslor och datorjobb. Jag har lite att bevaka just nu......kommentarer på en Blogg, Lt:s kommentarer och mp:s debattforum.

Idag var det inte lika skönt att motionspromenera som igår. Det blåste rejält och det var otroligt isigt, nästan överallt. Det tog extra lång tid att ta sig runt, mer än 11/2 timme. Det var nästan mörkt när jag väl halkat hem. Det är en stor fördel att ha stavar sådana här dagar. Jag hade nog kanske vurpat utan dem idag. Hemma utanför hos mig är det så isigt så det går knappt att komma upp med bilen, ännu mindre att gå....

Senare var det dags att ta itu med att läsa handlingarna inför kommunstyrelsen...det känndes inte så lockande. Några ärenden var jag tvungen att diskutera på mailen.

Klockan 21.00 var det dags att sätta sig på pilatesbollen och kolla på Beck....samtidigt som jag hade koll på mailen. Mitt i Beck skjutsade jag ut Julia till bussen. Hon skulle se på film med brorsan Jimmy, och sova över i hans lägenhet i stan´. Det går så dåligt med bussar på förmiddagen utifrån oss. Det är ett ständigt pusslande med bilen och busstider och hämtning och lämning. Men det får man ta om man vill bo på landet...och DET vill jag.

Nu är kl 23.20 och det är dags att sova...

Gonatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0