Söndag 22 februari - snöyra.....på min födelsedag

I morse när jag vaknade hade jag ingen tanke på vilken dag det var, förrän jag hörde på min mobil att det anlände ett nytt mail, och ett till..... Jag som är nyfiken kollar naturligtvis direkt...och det var facebook som meddelade att jag fått  Grattis-meddelanden i min gästbok... Aha då kom jag ihåg att jag idag har födelsedag. För exakt 52 år sedan idag så föddes jag en kall vinterdag på Sabbatsbergs sjukhus i Stockholm. Jag är inte mycket för att fira min födelsedag, men hade faktiskt planerat att mina föräldrar skulle komma lördag-söndag. Tyvärr kände jag mig väldigt risig i fredags och vi ställde då in, vilket var tur. Fast vi har redan ett nytt firande inplanerat om en vecka när Julia fyller 21 år. Vi tar då allt på samma gång. Det är riktigt roligt med facebook, när man fyller år... Det är så enkelt att skicka ett grattis och nu har jag redan fått ca 15 lyckönskningar..... 

Jag har suttit och kurerat mig framför kakelugnen, druckit te, och kaffe, läst lite och bevakat datorn. Snöfallet har kommit och gått i perioder. Det är mysigt så länge man kan sitta hemma....men nu väntar jag oroligt på att få hem Julia i min tangoröda miljöbil. Vår väg verkar helt bortglömt av vägverkets plogbil.... Hoppas våra kommunala vägar är ordentligt plogade...annars kanske jag som ansvarig ordförande i tekniska nämnden får skäll i Lt i morgon...

Diskussioner kring vår motion till mp-kongressen om att sprida flyktingmottagande väcker fortsatt starka känslor. Jag tror att de flesta har svårt att förstå vår situation, tyvärr. Jag har ändå bestämt mig för att göra allt för att få en förståelse för vår situation, det är dags att öppna ögonen och se verkligheten för rikspolitikerna.

Julia kom som tur var helskinnad hem....och nu sitter vi och tittar på Beck.

Nu börjar sportlovsveckan som innebär ett lägre tempo, och jag har lagt in några dagars ledighet.  Det ska bli skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0