Söndag 1 februari - Rosa skymning.....

Vaknar av att jag blir anfallen av inte en utan två katter. King Julian och Maurice, mina hemlösa, är pigga på morgonen och vill att jag ska gå upp...genast.....

Jag ska skjutsa Jenny till jobbet, så är det att bo på landet och bara ha en bil, men jag passar på att packa bilen full med sorterade sopor, mycket blir det. Kattmatskonservburkar blir det massor av, kartonger och en hel del  mjukplast också. Jag längtar verkligen efter att FNI (fastighetsnära insamling) ska starta i Enhörna. Tänk att kunna sortera hemma i 11 olika typer...underbart. Pershagen och Järna är på gång, och som sagt jag längtar...

Jag fick fikabesök, men också hjälp med att laga min torktumlare.... härligt!

Sedan bytte jag till mina "snabbpromenadkläder" och gick iväg på min promenad. Det var lite senare än i går och det hann bli skymning innan jag var hemma igen. Det var en fantastisk himmel i rosa och lila. Tystnaden var lika påtaglig idag som igår.....energin flödar...

När jag kom hem tog jag in ved och tände i kakelugnen...oh vad det är härligt.  Jag tände några ljus och satt sedan vid datorn en stund och svarade på mail och lyssnade till eldens sprakande. Fick så ytterligare ett mail från en medborgare. Lite komplicerad att svara på.

Efter middagen hängde jag dagens tredje tvättmaskin. Jag dammsög en stund och sorterade rena kläder.

Den här helgen har jag inte en enda handling att läsa, med mig hem från jobbet. Det händer inte så ofta, men är skönt ibland. Då kan man koppla av nästan helt......

Jag har idag gått ca 12.000 steg...... det är okej...

Ikväll ska jag se Beck kl 21.00......och sitta på pilatesbollen....

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0