Onsdag 4 februari - politiker är vanliga människor...

Idag var det varmt och skönt i badrummet och jag uppskattade det verkligen, efter gårdagens köldchock. Jag hade som vanligt lite bråttom för att hinna till det första mötet kl 8.30. Det var ett möte med Vägverket, region sthlms län. Det var ett intressant möte där vi gick igenom vad vi i kommunen har önskemål om att Vägverket ska prioritera i sina åtgärder. Det kändes ganska positivt. Det är bara ett problem och det är att det finns för lite pengar.....

Jag hade ytterligare ett möte innan lunch, med Demokrati och mångfaldschefen, som även är ansvarig tänsteman för folkhälso och barnfrågor. Vi gick igenom vad som ska prioriteras när det gäller dessa frågor. Jag vill analysera statistiken kring den utbredda barnfattigdomen i Södertälje. Jag vill också titta på orsakerna till ungdomars psykiska ohälsa. Vi måste veta vilka orsaker som ligger bakom för att kunna sätta in åtgärder. Jag är verkligen bekymrad över hur många ungdomar mår i dag.

Sedan hade jag och nya samhällsbyggnadsdirektören, Gunilla, bestämt att äta lunch tillsammans. Hon har idag jobbat sin tredje dag..... Det var en mycket trevlig lunch, och jag känner att vi kommer kunna jobba väldigt bra tillsammans. Det känns riktigt bra!!!

På eftermiddagen hade jag tid för att gå igenom några viktiga mail, och att läsa ett antal handlingar bland annat förslag till barn- och ungdomspolitiskt program.

Klockan 17.31 tog jag bussen hem.....Julia hade tagit bilen hem tidigare under dagen.  Hon hämtade mig vid busshållplatsen, som ligger ca 2,5 km hemifrån. Det är lite för långt att gå.

Efter middagen startade jag datorn och kollade mailen 45 st har jag fått idag, det är några stycken.... Jag var också inne och kommenterade en blogg på kringelstan som generaliserade totalt negativt om politiker. Jag avskyr när man spär på politiker föraktet. Vi som är förtroendevalda är helt vanliga människor, som jag försöker beskriva här på min blogg. En del är bra, andra mindre bra. En del är trevliga, andra inte...osv. Jag som finns inne i detta vet hur de flesta av oss jobbar oerhört mycket, och tar vårt uppdrag på stort allvar.

Jag trampade på "Orby" i 30 min, satt på pilatesbollen i 30 min och tittade på "Det okända" samtidigt. Det är lite spännande tycker jag. Ca 5.000 steg har jag gått idag. Lite för lite....men, men....

kl är 22.32...och nu lockar sudokun, den annorlunda förståss........form/diagonal/kakuro eller staket... ;-) Kul!

Gonatt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0