Onsdag 18 februari - shopping....

I morse började vi med kommunstyrelsen kl 8.30 med information om en genomlysning av Södertäljes höga kostnader för försörjningsstöd, alltså socialbidrag. Det konstaterades att bland annat ett nytt arbetssätt måste till, och glädjande att det redan är påbörjat. Tyvärr minskar ändå inte kostnaderna och 2/3 av totalsumman kan härledas till kostnader för flyktingar som inte lyckats att få jobb. Det är hemskt att dessa flyktingar, som i många fall är välutbildade, inte får möjlighet att lyckas i Södertälje. ca 1000 personer ytterligare ska ut i jobb under detta år, hur ska detta gå till....?

Efter en lunch med husmanskost....hade jag ett par timmar att gå igenom post och mail. Var också tvungen att gå igenom tekniska nämndens bokslut och verksamhetsplan noga. Det är viktigt som ordförande i en nämnd att kunna svara på frågor, som alltid kommer när dessa dokument ska antas.

Sedan hade jag och Elias, k-sekr, ett internt mp-möte med en mp-förtroendevald, som vill prata om nämndarbetet och ett antal bekymmer. Jag tycker det är bra när våra representanter vill ha stöd i sitt uppdrag.

Klockan 18.00 blev jag hämtad av Julia i min tangoröda miljöbil, och vi skulle åka och storhandla på ICA-maxi. Vi passade på att smita in på Kapp-Ahl och kolla lite kläder....jag köpte tre kjolar och en kofta !?!.....miljöpartistiskt????? Nja, kanske inte så typiskt men men.......jag gillar kläder. Därefter blev det matinhandling. Vi kom hem ca 20.30.

Jag hann faktiskt både trampa på Orby i 30 min och sitta på pilatesbollen lika länge, samtidigt som jag tittade på Kvällsöppet där Anders Lago deltog. Han börjar bli riktigt van att vara i TV och var riktigt bra.....

..däremot hann jag inte skriva på bloggen så det har jag fuskfärdigställt idag torsdag...

...återkommer snart med torsdag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0