Måndag 9 februari - uppskattning av bloggare...

Måndag morgon och jag känner mig pigg och kry. Det märks verkligen att det har blivit mycket ljusare när jag ska gå upp. Idag var det dessutom sol, sol, sol, men kallt och ISIGT... Det kalla vädret gillar jag, men isen är besvärlig. Jag skulle behöva skridskor ner till bilen, för att inte tala om när bilen ska ner på vägen...

Ja, ja, jag tog mig till jobbet och kom turligt ihåg att vi idag skulle byta parkeringsplats. Våra platser är nu klara på baksidan av Nya Stadshuset. Vi är några stycken som betalar för egna parkeringar och har nu en tid varit platslösa, men fått stå nere vid centralen. Trots detta fick jag p-böter i förra veckan...av mitt eget kontor.... så kan det gå.

Jag hann plocka lite med mina papper innan mitt första möte med vår kommunikatör, Helena. Vi gick igenom lite om hur vi kan tänka oss vad media kommer vara intresserade av och vad jag skulle vilja få media på. Mitt under vårt samtal gick brandlarmet, det var bara att ta sig ut på gården. Tyvärr var vi inte så informerade som vi trodde, utan gick ut i fel utgång. När ett hus med ca 450 personer ska ut samtidigt gäller det att använda alla utgångar. NU, har vi lärt oss en läxa och kommer klara detta bra nästa gång. Det var ett falsklarm, eller fellarm kan man säga. Vi fick ganska omgående gå in igen. Vår närmaste granne är brandstationen, så de har nära att komma och kontrollera och återställa larmet. Det känns tryggt! Vi fortsatte vårt avbrutna möte...

Lunchen försvann i ett huj, så det blev bananer, apelsin och äpple idag. Det är svårt med måndagar, att hinna. Kl 13.00 har vi vårt regelbundna måndagsmöte med k-råd och k-sekr där vi stämmer av inför kommande vecka. Många punkter är det. Vi gick igenom ärendena till kommunstyrelsen och dagordningen till kommunstyrelsens arbetsutskott. Inte så mycket att berätta om. Flera rapporter och remissvar på betänkanden från riks. Ekonomiska rapporter, som inte är så roliga att läsa, numera. Det kommer bli ett svårt år 2009 att hålla budgeten.

Efter lite mailhantering efteråt, så tog jag bussen hem. Julia slutade tidigare idag och hade fått ta den tangoröda miljöbilen hem tidigare. Men det är helt okej att åka buss...om tidtabellen passar vill säga. Jag var så hungrig och kunde inte låta bli att få Julia med på att köpa pizza. Det passar bra att kliva av bussen vid pizzerian, hämta och åka hem. Julia beställde sovlaki och tsatsiki istället, men jag tog en Calzone, och det var riktigt gott...mums..

En stund efter maten körde jag 30 min på Orby, trampmaskinen, och satt på pilatesbollen i 30 min och tittade på LAW and order, min avkoppling....

Hade som vanligt datorn på, så jag har koll på mailen och de bloggar jag bevakar. Jag fick i Jompas gästblogg på kringelstan.se uppskattning för att jag som enda politiker varit inne och kommenterat hans inlägg och andras kommentarer. Jag tycker det varit väldigt kul att delta och tror det är bra för demokratin att föra en dialog på detta sätt. Det ger möjligheter till medborgarna att ifrågasätta och fråga mig saker. Jag tror det ger en bättre förståelse för mig som politiker.

Nu är klockan som vanligt alldeles för mycket 23.25

Jag måste sova...ska till Norrköping i morgon...på en snabbvisit...

Gonatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0