Måndag 23 februari - viktigt att vara förberedd...

Idag började min dag i Ronna kl 10.00, där jag blev fotograferad inför en artikel om ombyggnad av Robert Anbergsväg och införande av 30-zon i Ronna. Det var kallt och snöigt, men välplogat. Jag är väl förmodligen jävig ;-) men tycker faktiskt det blivit mycket bättre med snäplogningen den senaste tiden och framför allt denna gång....jag känner mig löjligt stolt...det är ju mitt ansvarsområde....... Jag har inte fått ett enda klagomål på hela dagen.

Därefter hade jag ett möte med Demokrati- och mångfaldschefen, Paki om folkhälsofrågor och barn-ungdomsperspektivet. Vi håller bland annnat på att se över vårt sätt att mäta hur ungdomarna i vår stad mår. Jag är allvarligt oroad över den utveckling som sker bland, inte bara södertäljes unga utan i hela samhället. Vi måste göra något.

Sedan hade jag ett lunch-möte med Anders Lago, där vi bland annat pratade samarbetsfrågor. Vi gick också igenom nuläget vad gäller ekonomi och de största framtidsfrågorna. Som vanligt räcker tiden inte riktigt till. 

Vi fick snabba oss tillbaka till vårt regelbundna veckomöte det sk måndagsmötet med alla k-råd och k-sekr (s, v, mp). Där gick vi igenom och diskuterade ekonomi, flyktingfrågan, trygghetsfrågan och södra stadskärnan. Ja det är mycket pågång. Vi var klara vid tre.

Resten av eftermiddagen ägnade jag åt telefonsamtal från en trevlig men missnöjd medborgare, som jag lovade att hjälpa. Svarade på ett antal mail, och började förbereda ett invigningstal till imorgon. Jag blev också via telefon tillfrågad om att ta emot ett medborgar förslag, som kommunrepresentant, om "GMO-fri kommun" på en manifestation den 25 mars. Jag ska återkomma när jag kollat min almanacka. Fram till jag åkte hem så förberedde jag material till ett möte jag blivit inbjuden till i morgon kväll av HSB i Fornhöjden. De vill prata lite trafik och så......komma med önskemål förstås

Jag stannade till och handlade när jag åkte hem....det har nästan blivit tomt i kylskåpet under helgen.

Väl hemma efter lite mat så var jag åter tvungen att ta tag i och slutföra invigningstalet till imorgon. Jag vill förbereda mig noga och säga bra saker. Jag är inte så rutinerad ännu att jag bara går dit och pratar fritt....men det kommer nog. Jag ska förresten dela invigningen med Anders Lago. Vi får se vad han kommer säga...men jag ska prata först..sen ska jag klippa band och han skära första tårtbiten...Bra fördelning tycker jag... ;-)

Nu är kl 22.45....sovdax strax....

Gonatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0