Fredag 20 februari - hostar och snörvlar...

I morse hade jag mitt första möte kl 8.30, i styrgruppen för Södra stadskärnan. Vi har mycket intressant och spännande att diskutera. Vi börjar så smått bli klara med det programförslag som snart ska presenteras. Allt hänger ihop ... bostadsbyggande, handelsytor, upplevelser, kollektivtrafik m m.

Sedan var jag dubbelbokad en halvtimme, men det ordnade sig efter lite SMS hit och dit. Jag rusade alltså iväg till ett lunchmöte med koncerndirektören, Kjell. Vi åt sushi och pratade miljöfrågor, tekniska frågor, bolagsfrågor och lite annat smått och gott...

Därefter hade jag en intervju om trygghetsfrågor, som är temat i kommande "Ditt Södertälje" kommunens egen tidning. Det gick bra och vi enades om att ett foto skulle tas i början på nästa vecka.

Nu blev det lite körigt. En praktikant som vi haft i flera veckor, Hanna, var sista dagen hos oss och skulle avtackas med tårta, tillsammans med mig, faktiskt, eftersom jag fyller år på söndag. Sedan skulle jag och Anders Lago ha ett möte, fika med semla, som vi inte hann med, utan skjuter på till måndag lunch....

Kl 15.00 fredageftermiddag hade jag mitt sista möte...En sammanhållen kommun...som jag anser vara viktigt. Kl 17.00 var vi klara.

Under dagen hade jag kännt mig mer och mer risig. Jag hade börjat hosta och frysa....förmodligen en förkylning pågång.

MIn tangoröda miljöbil var "upptagen" till 18.30, viktiga inköp inom familjen, och jag var tvungen att vänta....sånt är livet ute på landsbygden...

Jag kom så småningom hem och kände mig riktigt risig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0