Fredag 13 februari - Södertäljes uteliv.....

Igår fredag hann jag inte skriva av förklarliga skäl, som jag ska berätta om. Under fredagen hade jag mycket tid för mailsvarande och skrivande och även inläsning av  nya handlingar och rapporter, eftersom jag endast hade två saker inbokade. Det var lunch med en kompis och senare hyllningsfesten för de som varit anställda i kommunen i 25 år. Jag och ett antal andra kommunalråd, nämndordföranden och kontorschefer hade som uppgift att ta emot och serva de inbjudna. Vi var också bordsvärdar där vi skulle se till att de hade en trevlig kväll. Det var underhållning bland annat av södertäljes ståuppare Lasse Karlsson, som jag tycker är riktigt rolig. Det var uppskattat. Efter mat och gåvoutdelning, där man fått välja bl a mellan klocka och guldarmband, så var det dags för dansen. Det blev tunnare och tunnare med folk och redan vid 22.30 började jag fundera på att åka hem. MEN, då kom jag på en strålande idé....

Som jag berättat tidigare så har jag varit inne på Jompas Gästblogg på kringelstan.se och skrivit kommentarer. Han har i många år funnits i krogbranchen och beskyller oss ledande politiker för att inte känna till verkligheten, och då inte minst utelivet. Jag tänkte helt enkelt att denna kväll passade ypperligt för detta. Jag fick med mig en kollega och vi började med att gå till Flamingo. Där träffade vi bl a en kompis till Jompa, som det var riktigt kul att prata med om Bloggen. Det blev en hel del diskussioner. Därefter gick vi till 550 som är ett ställe för lite yngre. Det var otroligt mycket folk där och vi var naturligtvis de äldsta på dansgolvet.... ;-) Jag träffade några kompisar till Julia...kul! Vi fortsatte sedan till Oleary´s där vi träffade några bekanta och ett antal personer som gärna ville diskutera. Det blir lätt så.....

Kvällen...natten blev sen, men kul var det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0