Torsdag 23 april - Tillgänglighet och gott bemötandespel...

Jag vaknade med solen rakt in i sovrummet i morse. Ja, jag har inga rullgardiner eller fula persienner någonstans i mitt hus. Jag tycker verkligen persienner är fula. Jag gillar att vakna till dagsljus. Idag har jag stora förväntningar på vädret, det har lovats värme och sol. ......Lite kyligt var det dock på morgonen, men....jag som älskar att vara ute kunde inte låta bli att äta frukost på kökstrappen. Jag hade, som vanligt, lite kort om tid och hann inte ner till brevlådan och hämta Lt., så jag tog av mig glasögona på trappen...jag behövde dem ju inte. Jag satt ändå i lång vinterkappa och njöt i solen, en stund. En riktigt bra början på dagen......trodde jag 

Jag gjorde mig iordning och tyckte jag hade hyfsat med tid och gav mig iväg in mot stan´ men hann inte längre än till utfarten vid min brevlåda...där jag hämtade tidningen....DÅ... kom jag på att mina glasögon saknades..... katastrofläge.... ska man egentligen inte säga i sådana här bagatellsammanhang...men jag klarar mig inte utan glasögon. Jag fick ge mig tillbaka in i huset...ingenstans fanns de. Jag kände faktiskt på huvudet om jag hade dem i panna, men inte... Jag letade i 10 min och tillslut memorerade jag och gjorde en efterkonstruktion av min morgon...steg för steg... Efter en stund kom jag på att jag suttit på kökstrappen och där ute låg de....VILKEN LYCKA!  Jag har några gånger funderat på hur bra det vore om man som när man inte hittar mobilen kan ringa till den.... ja, ja...jag får uppfinna nåt´ ... ;-)

Jag blev såklart försenad till mitt första möte, personalutskottet. Sånt är livet.

Sedan åt jag arbetslunch med Elias, där vi gick igenom lite av varje.

Efter lunch hade jag tekniska nämnden, som vi bantat ner till att kunna genomföra på 1,5 timme. Vi var klara redan efter 1 timme och 10 min, vilket är helt otroligt snabbt. Vi fick en lång fikapaus, eftersom vi kl 15.00 skulle spela BOHICA spelet som handlar om att svara på frågor om fakta, olika påhittade händelser och påhittade samvetesfrågor. Det blir spännande diskussioner och är faktiskt riktigt kul och utvecklande för nämnden. Meningen är att en spelledare som finns med antecknar under spelets gång och sedan kommer med en återkoppling till vilka förbättringar som nämnden ev behöver jobba med. Ska bli spännande att höra resultatet.....

Jag var tvungen att ta en paus mitt i spelet och istället hjälpa Jimmy, som fortfarande sitter i rullstol efter trafikolyckan. Han skulle ta sig till pendeltåget med rullstol, kryckor och packning, för att åka till Caroline i Solna. Jag rullade ner honom för Lovisinsgatan, där jag upptäckte ett antal problem för en rullstol att ta sig fram gropar och höga kanter. Vi måste bli ännu bättre på att skapa tillgänglighet för alla....
När pendeltåget kom så var det turligt nog ett nytt där golvet är på samma nivå som perrongen, men ändå inte helt enkelt med en ganska stor springa mellan vagn och perrong....men det ordnade sig. Jag gick tillbaka och fortsatte spela.

Efter en sväng i stadshuset för att hämta handlingar och lite annat, så åkte jag sedan hem vid 18.30....jag förstår inte var tiden tar vägen...

Nu är kl 22.30 och det är snart dags att sova.....

Gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0