Tisdag 28 april - Gästbloggare....JA....

I morse hade Jimmy och jag bestämt att jag skulle möta honom på pendeltågstationen Södertälje Centrum kl 07.55. Han behövde hjälp att komma av pendeltåget med sin rullstol. Han får ju fortfarande inte stödja ordentligt på höger ben och vänster fot och får inte heller stödja på höger armbåge....lite besvärligt. Caroline hade kört ombord honom i Solna och jag tog emot i Södertälje. Vi tog oss upp till Stadshuset för att äta frukost i restaurangen. Lite bökigt var det med hiss och inslussning.... men det gick med lite hjälp.

Jag hade vid 9.00 ett spännande och intressant möte med Mr Kringelstan.se, Fredrik. Jag fick frågan om jag vill bli Gästbloggare på samma sätt som "Jompa" har varit och fortfarande är. Jag har funderat en tid, men nu bestämt mig för att anta utmaningen. Jag är övertygad om att detta är framtidens sätt för politiker att föra en dialog med väljare och övriga medborgare. Jag tycker det är vår skyldighet att pröva nya sätt att nå ut. Så sagt och gjort....nu har jag sagt JA....känns lite pirrigt och nervöst.

Sedan fick jag ett möte inställt, och det kändes bra att få lite extratid som gick åt till några mailsvar...Jag har nu... ca 120 som är markerade som olästa mail, som egentligen inte är olästa utan åtminstone skummade och sedan markerade för att hanteras på något sätt.... Härom dagen betade jag av en del och var nere i 59...men nu är jag igen uppe i 120...SUCK!

Jimmy och jag rullade sedan iväg på lunch...attans vilka sneda trottoarer vi har i den här stan´, och höga trottoarkanter...Vem är ansvarig, tro...jo JAG. Jag får ta tag i detta på allvar, liksom trafiksäkerheten...och lite annat smått och gott...

Jag rullade hem Jimmy efter luchen och hann sedan precis till mötet i styrgruppen för södra stadskärnan. Det börjar så smått ta form...programförslaget. Jag tycker det är ett spännande förslag att diskutera kring. Det är ändå så att det är otroligt många synpunkter och allra mest från (FP). Jag tycker faktiskt de är besvärliga och inte accepterat, som vi andra partier, att få fram ett förslag att låta södertäljeborna tycka till kring.....märkligt!

Direkt efter detta möte slank jag in på en ungdomskonferens, som börjat något tidigare, och som ordnats av kommunen. Det var alla kommunens medarbetare under 30 år som var inbjudna. Lite spännande initiativ tycker jag.

Efter en stund vid datorn så åkte jag och storhandlade på ICA-Maxi...hur roligt är det på en skala....? ;-) Jag var helt enkelt tvungen att ta mig dit för att fylla på mina tomma förråd.......

På väg hem ringde jag en medborgare som är lite sur på att jag inte lyckats uppfylla hans önskemål om en parkeringsplats för lastbilar med släp. Det är så att utredning pågår både för att hitta lösningar på parkering inte bara för lastbilar, utan även bussar, MC och husbilar......allt är inte så enkelt att ordna som det verkar.... Det blev ett långt samtal, men han var nöjd och glad och positiv. Det känns ändå bra.

Nu är kl 23.10....

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0