Tisdag 21 april - Anders Lago och jag hos mp-riksdagsgrupp...

Imorse klädde jag mig lite finare än vanligt. Jag bryr mig alltid om hur jag klär mig, gillar att matcha färger och så.... men absolut inte överdrivet... tänker i allafall till varje morgon innan jag bestämmer mig. Idag skulle jag ju iväg till riksdagen på besök hos mp-riksdagsgrupps möte.

På förmiddagen hade jag inget möte  utan kunde koncentrera mig på att förbereda eftermiddagens mötet på riksdagen. Jag hade redan under hösten-08 bett om ett möte med mp-riksdagsgrupp och presentera Södertäljes flyktingsituation. Jag ville ha med mig Anders Lago (s) av några orsaker. Först och främst för att han är Kommunstyrelsens ordförande och därför högsta ansvarige politiker i Södertälje, men också som min "sakkunnige", eftersom han är otroligt bra insatt och uppdaterad i dessa frågor.

Först hade vi ett extrainsatt kommunstyrelsemöte. Återkommer till det lite längre fram....

Senare under eftermiddagen åkte vi så mot den stora staden och skulle till Mynttorget 2. Vi var där i god tid.....vilket kändes skönt och vi hittade så småning om rätt. Mötet gick riktigt bra. Jag tycker vi fick bra respons...Vi kommer framöver att bjuda in språkrören och båda partiledarna från (s) och (v), till Södertälje, för att försöka resonera vidare.

Vi skulle vara där ca 30 min, men intresset var stort och det blev många frågor så vi höll på i ca 1 timme. Vi stannade sedan en stund och fikade och åkte sedan hem till vår egen -Internationella huvudstad-

Idag fyller min älskade mamma år...jag är så glad att jag kom ihåg att ringa och gratulera...hipp hipp hurra....

Nu är kl 22.45 och jag är trött...

gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0