Tisdag 14 april - Min nytvättade tangoröda miljöbil .... ;-)

I morse åkte jag direkt till frissan... jag har ju förmånen att jobba jämt och kan därför också lägga in egen tid emellanåt på "vanlig" tid..... De gånger jag går till frissan, så känner jag mig lyxig. Jag kopplar av och njuter av att bli ompysslad. Inte alltid är jag nöjd när jag går därifrån... ;-) ...de stylar för mycket. Jag vill helst hem och tvätta om håret och/eller ruffsa till det på nåt sätt.... Idag var det lite svårt eftersom jag skulle gå direkt till jobbet efteråt. MEN, den här gången var jag förvånandsvärt nöjd.... och gick med raska steg och lämnade in ett par skor för klackning, hämtade medicin på apoteket, slängde i mig en kokt med bröd (känns aldrig riktigt bra...en nödlösning) och skyndade vidare till vårt måndagsmöte med k-råd och k-sekr. På mötet gick vi igenom Ks-handlingarna till det kommande Ks-mötet. Vi diskuterade mycket kring flyktingfrågan och tryggheten i kommunen, ett antal bränder, vandalisering och trakasserier oroar oss oerhört mycket. Det är i första hand en polisiär fråga, men vi samarbetar både med polisen och räddningstjänsten för att vi tillsammans ska försöka förebygga dessa händelser. Det är inte lätt att hitta sätt för detta.

Efter måndagsmötet som var slut strax efter 16.00, så jobbade jag mig igenom ett antal mail. Jag har 155 mail som jag måste hantera, eller bevaka, på olika sätt. Det fylls på snabbt i min branch... ;-) Det gäller att hela tiden hålla koll på läget och prioritera...och prioritera......

Sedan blev jag hämtad av Julia....som kom i min nytvättade tangoröda miljöbil, med sommardäck på lättmetallfälgar....ganska tufft faktiskt.... jag älskar positiva överraskningar... Tack Julia och Carlos....

Senare på kvällen fortsatte jag med mail-traven....

Kl är 22.10...

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0