Söndag 5 april - Städnoja......

Imorse vaknade jag av att regnet smattrade på sovrumsfönstret...det kändes rogivande och mysigt. Jag funderade en stund på vad jag borde göra idag, och kom som vanligt fram till att jag borde städa.....inte någon "vanlig" städning utan mera röj.. .. Jag har under några år haft vuxna barn som flyttat hemifrån och flyttat hem igen och flyttat till större lägenhet och flyttat till mindre, flyttat ihop och flyttat isär. Allt detta gör att saker hamnar hemma hos mig som har "hur mycket utrymme som helst", vilket stämmer. Plötsligt, kändes det inte SÅ motbjudande idag, när det ju ändå regnade.

Efter frukosten så satte jag igång.... puh... lite vila emellanåt för att bland annat kolla mailen, och ta en kopp te......jag blev nästan, men bara nästan  klar...men känner mig SÅ OTROLIGT nöjd....ska fortsätta på tisdag.

Sedan bytte jag om och gav mig ut på min Chi-promenad med raska steg och spänstiga stavar. Isen låg fortfarande så långt ögat nådde i Gripsholmsviken och Sundsörsviken. Det är blött i skogen och på en del ställen rent besvärligt att ta sig fram. När jag kom hem tog jag en välförtjänt iskall Ramlösa och njöt sedan av mitt eget hemma-SPA.

Kvällen ägnade jag åt datorn och Law and Order, på pilatesbollen så klart... ;-)

Nu är kl 23.00 och jag har så mycket att fundera på.....

Gonatt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0