Söndag 19 april - Tranor, häger och ....grattis......

Efter en städförmiddag, så kom jag äntligen iväg på min Chi-promenad. Jag gick i raskt tempo och solen sken, det var ca 10 grader och blåste ganska rejält. När jag gått nästan hälften så hörde jag hur det ven i luften...tre tranor seglade förbi precis ovanför mitt huvud. Det är mäktigt stora på nära håll. Jag gick vidare och plötsligt kom ytterligare en stor fågel, precis ovanför mig...nu var det en häger. Jag fortsatte och plötsligt kände jag mig iakttagen och såg då tre rådjur som stod blick stilla och följde mig med blicken. De stod mitt i en ekbacke i ett hav av vitsippor och blåsippor..... DET är min närmiljö och den är fantastisk.......

På sena eftermiddagen skulle jag iväg på uppvaktning i Järna. Hasse Neideman, den absolut viktigaste miljöpartisten, som är ordförande i Järna kommundelsnämnd, fyller 60 år. Han är ansiktet utåt mot våra väljare i Järna, som är otroligt många. Han har ett stort ansvar och jag tycker han sköter det på ett mycket bra sätt.......Stort GRATTIS Hasse!

Väl hemma igen var det dags att ta itu med lite eftersatt jobb....mail och handlingar...

Nu är kl redan 23.00...

Gonatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0