Skärtorsdagen 9 april - Heja SJ......

På skärtorsdagen skulle Jimmy resa i väg till Örebro, till sin flickvän Caroline och hennes föräldrar. Han skulle åka tåg själv och vi var några som var lite bekymrade... Inget tåg går direkt mellan Södertälje och Örebro....byte antingen i Hallsberg eller Arboga, inte helt lätt ensam i rullstol. Men Jimmy hade ringt till SJ och fått reda på att man kunde boka en ledsagare som då hjälper till när det behövs. Julia och jag följde med Jimmy till Södertälje Syd för att se till att han åtminstone kom på tåget i Södertälje. När tåget stannat på perrongen kom en "tågvärd" och mötte upp och såg till att Jimmy hamnade rätt...det såg lovande ut. Vi vinkade av honom, och jag kan inte låta bli att få tårar i ögonen när jag ser honom sitta i rullstolen och åka iväg. Sen åkte vi hem till Enhörna.

Efter 11/2 timme var jag tvungen och ringa och höra hur det gick. Jimmy svarade då glatt i telefonen och berättade att han just då satt i en stortaxi påväg till Örebro och ända hem till Carolines föräldrars adress....(?). Det visade sig att något hänt mellan Eskilstuna och Arboga så tåget ersattes av bussar. MEN, åt Jimmy hade de beställt en extrastor taxi, så han åkte i ensamt majestät direkt dit han skulle utan att behöva ta tåget från Arboga till Örebro. Han tyckte det kändes lyxigt och väldigt bekvämt, och var väldigt nöjd med behandlingen av SJ..... Tack SJ säger jag.... med en tår i ögat...det är Jimmy värd.....min älskade son...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0