Påskdagen 12 april - Intelligenta katter ..och häxor

Imorse väntade jag på regnet...det kom aldrig....gör inget... Det var fortsatt härlig sol men blåste väldigt mycket och var inte lika varmt som igår, men skönt ändå på min fantastiska altan.

Jag satt en stund på altanen och åt först frukost och sedan drack jag kaffe. Då hör jag King Julian stöka om ordentligt inne i kapprummet, där dörren står öppen. Han bökar och stökar och kommer så småning om ut med en kattboll, med bjällra innuti, i munnen. Han ser sig stolt omkring med högburet huvud, och går ut på gräsmattan och börjar leka. Förmodligen ser han bollen som ett nyfångat byte. Han leker och far fram och tillbaka i gräset och kastar bollen högt i luften. Efter en stund kommer han upp på altanen och vill ha min uppmärksamhet. "Vad har du bollen", frågar jag? "Hämta den"....King Julian tittar på mig i ett ögonblick, sedan rusar han ut på gräsmattan och kommer med en stolt knyck på nacken tillbaka med sitt "byte".... Ja, jag tror ibland...att jag kan prata med djur.... Tror det finns en liten "häxa", en vänlig sådan, i mig. Tur man inte lever på den tiden när häxor brändes på bål.... ;-)



Kingen...King Julian.....en av de två hemlösa....

På eftermiddagen kom Julia hem en stund. Hon sprang sin runda och jag gick min Chi-promenad. Grodan var inte där...så det var nog inte den rätta prinsen.... ;-)

Idag fanns inte tid för något hemma-SPA. Det fick bli enkel SPA-dusch...inte så dumt det heller...

Senare åt Julia och jag en god påskmiddag.

Nu är kl 23.30 och snart dags att sova

Gonatt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0