Påskafton 11 april - Första "sommardagen".....och, var det en prins??

Det var en riktigt solig, men kall påskaftonsmorgon. Jag satt ute på kökssidan med vinterkappan på mig och åt min goda frukost med ägg. Det blev väldigt snabbt varmt i luften och tillslut satt jag bara i ett linne. 

Sedan började jag snickra lite..."bra karl..förlåt...KVINNA reder sig själv.".. För några veckor sedan...förstår faktiskt inte hur det egentligen har kunna gått till...så föll en hel staketsektion från min veranda. Den låg bara där på marken när jag kom hem en dag.... Den var ispikad med åtta spikar, inte stora men ändå. Ja, ja idag spikade jag tillbaka den på plats igen. Jag passade på att rätta till lite annat också. Det blev väldigt snyggt och prydligt....känner mig nöjd...

Jag satte också i mina födelsedagspresenter i utebelysningen vid stallet och carporten. Lågenergilampor som är ljus/mörkerstyrda och bara lyser när det är mörkt. Det verkar funka....fantastiskt bra....måste skaffa fler.

Sedan började jag kratta kring mina rabatter och runt växthuset. Jag satte mig sedan i rabatten med Kattmynta och började dra ogräs. Det var inte lätt...kvickrot är inte att leka med och väldigt jobbiga att rensa bort...det formligen kryllar av rötter. Men, det blev otroligt fint. Nu ska jag, vilken dag som helst, köpa en vit buskros och en klätterhortensia. Det har jag tänkt köpa i många år...men nu ska det bli gjort. Det blir fint till mitt röda hus med vita knutar...

Jag åt en påsklunch....och fortsatte sedan ute i trädgården.

Julia och Carlos kom lite senare och vi satt i eftermiddagssolen på altanen.

Sedan gick jag min Chi-promenad och njöt i fulla drag. Jag såg en häger på nära håll, och en skogsbacke full med vitsippor, som trängdes med tusentals blåsippor. Plötsligt mitt på stigen i en lite mörk svacka framför mig satt en stor groda...jag tänkte direkt "borde jag kyssa honom", man vet ju aldrig....och man måste våga för att vinna.... Men jag funderade en stund och avstod. Är det meningen så sitter han nog där nästa gång jag går runt också...eller, har jag missat chansen???  ;-)

Jag tog därefter ett bad i mitt Hemma-SPA med min lyx-tvål och ett slottskristallglas med champange......underbart avkopplande.

Nu är kl 22.45 och jag ska försöka sova lite tidigare....

Gonatt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0