Onsdag 22 april - Inspirerande möten......

I morse var det kallt igen. Kände mig riktigt frusen. Jag började med ett möte på 4:e våningen, bra motion, med miljöstrategerna. Som vanligt känns det bra efter möte med dem. De är så engagerade och får mycket gjort. Vi gick igenom grundstrukturen för hur vår nya klimatstrategi ska se ut. Vi gick också igenom hur vi vill lägga upp miljömålen i mål & budget dokumentet.

Sedan åt jag den regelbundet återkommande lunchen med koncerndirektören Kjell Hasslert. Vi har alltid mycket att prata om. Han är högsta ansvarige chef för de tjänstemän som jobbar med flera av mina ansvarsområden: övergripande miljöfrågor och tekniska nämndens frågor.  Det är alltid inspirerande att träffa Kjell, som är en glad och entusiastisk person, det smittar.

På eftermiddagen hade jag lovat Jimmy att hjälpa honom en stund med att hålla ordning på olika papper. Det tog en stund....Det är både dyrt och besvärligt att vara trafikskadad och sitta i rullstol.

Jag hade sedan ett par timmar framför datorn och med tekniska nämndens handlingar.

Därefter åkte jag iväg på ett kompismöte. Det behövs som omväxling till alla andra möten. Det blev inte så sent.

Men...nu är kl 22.40 och jag är rätt trött..

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0