Måndag 6 april - Elitserien...igen...GRATTIS SSK!

I morse hade jag ett möte med styrgruppen för "Södra stadskärnan", kl 9.00. Vi skulle gå igenom det förslag som så småningom ska gå ut som ett programförslag för Stadskärnan. Vi hade många synpunkter och många vill tycka. Jag blir faktiskt lite irriterad på vissa partier som ALLTID i ALLA sammanhang vill deklarera sina åsikter, trots att detta skulle medföra stora problem om alla partier gjorde på samma sätt. Vi skulle aldrig någonsin kunna enas om ett programförslag för att ge ut så södertäljeborna får säga sitt. Jag tycker det är fegt.

Sedan hade jag ett möte med M "miljöstrategchefen". Det är alltid så kul att träffa henne, Madde som hon inte gillar att bli kallad, eftersom hon är entusiastisk och det händer grejer kring henne. Jag uppskattar verkligen det. Befriande...!

Sedan missade jag lunchen och stadshusrestaurangen hade slut på mackor, så jag fick ta ett päron och en mandarin, en kopp svartvinbärste och en kopp caffelatte. på vårt veckomöte..Kl 13.00 det det sk måndagsmötet.. med k-råd och k-sekr. Vi gick igenom inför nästa kommunstyrelse och ett stort antal frågor bl a flyktingfrågan.

Vi var klara ca 16.00...

Nu var det lite förberedelse inför vårt mp-medlemsmöte på onsdag om spårbilar som gällde. 

När jag sedan var hemma åt jag en rejäl middag med champinjoncreps och sallad med feta ost....OH så gott....

Jag tittade sedan på sista perioden av AIK-SSK och VI VANN med 6-2 fast på bortaplan, alltså 2.6....och är klara för fortsatt Elitseriespel....Jag drogs med i stämningen och kände mig som tillbaka till 1975 när jag själv stod i hejaklacken med SSK-halsduk. och skrek SSK..SSK..SSK....det var tider det. Jag längtar lite tillbaka till Scaniarinken...förlåt.....Axa sportcenter....det känns inte riktigt rätt...men. men....sånt  är  livet!

Nu är kl 23.50 och det är definitivt sovdags....i morgon jobbar jag hemma..

Gonatt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0