Måndag 20 april - missat möte....

I morse ställde vi in ett möte som skulle börja redan kl 8.00...skönt. Sedan missade jag ett möte kl 9.00...totalt...det händer bara inte mig...men hände faktiskt idag. Men det ordnade sig med ett möte senare under dagen. Kändes väldigt pinsamt....

Kl 10.00 hade jag sedan ett möte med kostchefen och en från Telge Inkösbolag, om ett uppföljningssystem, som underlättar för de som ska köpa livsmedel och gör det lättare att köpa ekologiskt. Verkar väldigt bra.

Sedan hade Elias och jag en arbetslunch, där vi åt pizza och gick samtidigt igenom några viktiga punkter.

På eftermiddagen hade vi vårt måndagsmöte med k-råd och k-sekr. Där vi började med mitt missade möte sedan morgonen. Det var en från miljökontoret och en representant från LRF som berättade om möjligheter med enskilda avlopp, som är ett bekymmer för kommunen. Våtkompostering var temat, som var mycket intressant och väl värt att utreda möjligheterna kring.Sedan gick vi igenom Kommunstyrelseärendena, som vi inte har problem att komma överens om. Vi pratade en del ekonomi och trygghetsfrågor, som alltid är aktuella.

Efteråt satt jag kvar ända till kl var över 21.00 och tog fram material för mitt och Anders Lagos viktiga besök i riksdagen hos Mp-riks i morgon. Vi ska informera om läget i Södertälje när det gäller flyktingsituationen... Ska bli spännande.

Nu är kl 00.00 och jag måste sova....

Gonatt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0