Lördag 4 april - Solen gassar...njut....

I morse vaknade jag tidigt, IGEN... 8.15 en lördag... och kände mig ganska pigg.... Solen sken så det nästan hördes... Mina katter, framför allt de hemlösa - King Julian och Maurice - har bråttom ut, och kliver fram och tillbaka uppepå mig för att påkalla min uppmärksamhet. Lite jobbigt...men de är SÅ snälla och gulliga.

Jag går upp och känner mig glad för att jag INTE har ont i mina hälsenor....

En gooood frukost lockar, ute på kökstrappen såklart!

Idag blir en dag som tillbringas på altanen den mesta tiden. Jag bevakar mailen och läser, faktiskt, handlingar... Förslag till programförslag för Södra stadskärnan ska skärskådas, möte direkt på måndagmorgon. Jag läser också förprojekteringen av spårbilar och ett ärende angående Jakträtten på kommunens mark...hur kul är det på en skala...undrar jag.... vissa i nämnden blir nästan "galna" när jakten kommer upp.....suck! Det finns väl VIKTIGARE saker i livet anser jag. 

Jag avslutar dagen med ett glas rött vin på altanen i den nedgående kvällssolen....så underbart det är med årstidsväxlingarna i Sverige...det gör att man verkligen uppskattar dessa tidiga vårdagar...

Kvällen tillbringar jag till viss del på pilatesbollen framför ...CSI Miami.....nu är kl 23.20

Gonatt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0