Långfredag 10 april - gråt är läkande....

I morse sken solen och fågelkvittret var nästan bedövande, underbart! Jag klev upp och gjorde iordning en riktigt god frukost och åt den ute på altanen.... i vinterjacka....Är det sol och vår så är det..... Jag njöt av solen och tystnaden....

Jag bestämde mig för att ta en helt lugn dag på altanen i solen och bara slappna av och njuta... Inte ha dåligt samvete för det jag inte gör, men borde göra...

På eftermiddagen kom Julia och vi åt middag tillsammans.

På kvällen såg jag "så ska det låta" och jag tyckte det var otroligt bra artister..och underbara låtar de sjöng. Därefter "hamnade" jag i en svensk långfilm, som var jättebra!!!!! "Underbara älskade" Jag visste inte vad det handlade om, och tänkte att jag kan kolla i början... Det började direkt med en trafikolycka, som nästan tog andan ur mig, där mamman och yngsta sonen omkom. Pappan och den äldsta sonen överlevde, och deras tillvaro skildrades. Jag grät mig faktiskt igenom hela filmen.....och gråt läker....

Sorg handlar inte bara om dödsfall, utan lika mycket om olyckor eller motgångar i livet och mycket mer. Allt detta måste bearbetas, annars samlar man på sig en massa som man tillslut inte kan hantera.

Under mitt vuxna liv, så har jag många gånger tänkt att alla människor borde drabbas av någon form av tragedi, inte för att jag vill vara elak, utan för att få människor att förstå vad livet egentligen handlar om....och verkligen uppskatta det.

Jag skulle önska lite mer ödmjukhet inom politiken, Att inte tjafsa om småsaker, utan diskutera kring de stora frågorna som har verklig betydelse..... 

Nu ska jag sova kl är redan 00.40....gonatt....
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0