Fredag 24 - söndag 26 - Sol i massor....

Fredag morgon skulle jag på möte i Landstingshuset i Stockholm. Det var Svenska Klimatkommunernas årsmöte. Jag åkte pendeltåg dit och var tidigare än beräknat på plats. Men det var skönt att inte stressa utan ta en lugn promenad från Klarabergsviadukten till Hantverksgatan och Landstingshuset. Det var en härlig morgon med mycket sol.

Årsmöten är ju aldrig särskilt upphetsande, men nödvändiga. Idag skulle då också en styrelse väljas. När så valberedningens förslag lästes upp, så kunde jag inte låta bli att reagera....8 män och 2 kvinnor var föreslagna. Det är inte acceptabelt. Jag var bara tvungen att erbjuda mig att sitta i styrelsen och detta mottogs tacksamt, precis som ytterligare en kvinna på mötet. Vi två blev invalda och styrelsen uttökades till 9 ordinarie + 3 ersättare, Jag blev ordinarie, och ser verkligen fram emot att delta aktivt. Det är viktiga frågor och vi måste i kommunsverige hjälpas åt. Första mötet blir fredag 12 juni i Lund, där kansliet ligger. Därefter skulle valberedning väljas. Döm om min förvåning, eller egentligen inte, när förslaget var 3 män. Jag sa att vi måste få in en kvinna, och då blev en tjänsteman invald, Madeleine miljöstrateg från Södertälje. Ja vi från Södertälje angav tonen på detta årsmöte, känns bra  ;-)

Jag tog mig sedan hem och satt en stund i Stadshuset och jobbade medan Julia hämtade Jenny vid Södertälje Syd, dit Jenny kom från Uppsala. Det är Jennys Södertäljehelg med jobb på Stadium och sedan kommunfullmäktige på måndag.

Det var en fantastiskt fin kväll och vi bestämde oss för att sitta och äta på en uteservering, som blev Mira Mar vid Maren. Vi åt och satt en lång stund och pratade och njöt av den första riktiga "sommarkvällen".

-------------------------------------------------

Lördag -

Lördag blev en dag som lämpade sig för tvättning och att läsa handlingar inför kommunfullmäktige där bokslutet för 2008 är i fokus. Jag skrev också ett utkast till svar på en debattartikel om spårbilar som Staffan Ternby, som ordförande i Handelskammaren har skrivit i Lt. Jag tycker det är märkligt att man inte tar reda på fakta innan man som en känd och  högt uppsatt person skriver. ..........

Jag gick sedan min Chi-promenad samtidigt som Jenny sprang samma sträcka. Därefter åt vi en god middag tillsammans och hade en mysig kväll.

--------------------------------------------------

Söndag -

I morse satt Jenny och jag ute på kökstrappen och åt en riktigt god frukost. Solen sken och fåglarna kvittrade. Jenny åkte till jobbet och jag fortsatte med tvättningen. Jag gick också igenom Kommunstryelsehandlingarna och förberedde ytterligare inför kommunfullmäktige i morgon kväll.

När Jenny kom hem gick vi tillsammans min Chi-promenad och hade det riktigt mysigt. Vi stannade och satt en stund och tittade ut över Mälaren. Det är en fantastisk utsikt både in i Sundsörsviken och bort mot Gripsholmsviken.

Nere vid båtklubben var det aktiviteter kring båtarna, nästa helg ska de läggas i.

Tiden går så fort...nu är den nästan 23.00...

Gonatt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0